'Piyasa şartları ile mücadele gücüne ulaştık'

SBN Sigorta, sektörde emin adımlarla büyüyor. SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, “Sağlıklı büyüme ve kâr , bilanço yapımızı da her geçen gün daha da güçlendiriyor. Gelecekte piyasa koşulları ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacağına dair inancımız tam” dedi. 
 
SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, sektöre yönelik beklentileri ve SBN’nin hedeflerini DÜNYA ile paylaştı. 
 
Gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde ekonomik büyüme ve sigortacılık sektörü paralel bir gelişim gösterdiğine dikkat çeken Duray, “Türkiye’de de sigortacılık sektörü, son dönemde istikrarlı bir büyüme sergiliyor. Dünya ile kıyaslandığında sigortacılık sektörü Türkiye’de henüz doyum noktasına ulaşmamış, gelişmesini sürdüren ve yüksek potansiyel barındıran bir sektör olarak öne çıkarken, yeni ürün ve uygulamalar, yeni ihtiyaçların karşılanması ve sigorta bilincinin artması açısından sektöre olumlu katkılar yapıyor. Son iki yıldır ise kâr eden kasko branşındaki iyileşme sektörü olumlu etkiledi” diye konuştu. 
 

Kârlı büyüyen şirketlerden biriyiz

 
SBN Sigorta olarak kârlılık içinde büyüme stratejilerinin 2015’te de devam ettiğinin altını çizen Recep Duray, “2012 ,2013 ve 2014 yıllarındaki mevcut performansımızı arttırarak sürdürdük. SBN Sigorta, 12 çeyrektir üst üste kâr açıklayabilen nadir şirketlerden biri haline geldi. Kuşkusuz bu durum, kararlılıkla yürüttüğümüz oto dışı ağırlıklı çalışmalarımızın bir sonucu. Hem büyümeyi hem de kârı bir arada başaran ender şirketlerden biriyiz. Sağlıklı büyüme ve kâr , bilanço yapımızı da her geçen gün daha da güçlendiriyor. Gelecekte piyasa koşulları ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacağına dair inancımız tam” şeklinde konuştu. 
 

Yıkıcı rekabetin içinde olmayacağız 

 
“Sektör ortalamalarında veya üzerinde büyümeye devam ederken bir yandan da kârlılığımızı ciddi anlamda artırıyoruz” diyen Duray sözlerini şöyle sürdürdü: “ Biz yıkıcı rekabete girmeyi tercih etmiyoruz. 2014 kârlı bir şekilde büyümeyi başardığımız bir yıl oldu . Kârımız 5 milyon TL’yi aştı. Bu bir önceki yıla göre yüzde 120’lik bir kâr artışını ifade ediyor. Sektördeki rekabetin şiddetine karşın elde ettiğimiz bu sonuçların büyük bir başarı olduğunu düşünüyorum. Operasyonlarımızı kolaylaştırmak ve giderlerimizi azaltmak için çalışmalarımız yeni yılda da sürüyor .” Sektördeki kâr sorununa yönelik düşüncelerini sorduğumuz Recep Duray, sektörün trafik sigortası dışında hemen hemen her alanda dönemsel iniş çıkışlar olsa bile kâr elde etmeyi öğrendiğini belirterek, “Ancak trafik sigortaları hala çok büyük zarar kaynağı. Son düzenlemelerin sektöre yıllık yaklaşık 5 milyar TL yük getireceğini öngörüyoruz. Sürdürebilir bir kârlılık ancak bu düşünce yapısının bütün şirket tarafından benimsenmesi durumunda hayata geçirilebilir” dedi. 
 

Trafikte daha az poliçe kesiyoruz 

 
Duray, SBN Sigorta olarak en dikkat ettikleri konulardan birinin kârlılık olduğunun altını çizerek şunları söyledi: “Bizim için sıralamadaki yer önemli değil, önemli olan sürdürülebilir kârlılık. Kârımızı artırmak için bazı stratejileri de hayata geçirdi. Öncelikle, sattığımız tüm ürünlerde kârlılık hedefimiz var. Örneğin ‘trafik’ sigortasında geçmişe göre daha az poliçe kesen bir SBN var ve bunu kârlı bir şekilde gerçekleştiriyoruz.”
 

Sektöre olan ilgi artarak devam edecektir 

 
Türk sigorta sektörüne önümüzdeki dönemlerde ilginin daha da artacağı öngörüsünde bulunan Recep Duray, İstanbul Finans Merkezi projesi çerçevesinde sigortacılığın daha cazip hale geleceğini ve AB’ye uyum sürecinde yeni ürünler piyasaya sunulacağını söyledi. “Bize göre yoğunlaşmanın en çok gerçekleşeceği branşlar ferdi kaza ile gelişmiş ülkelerde çok iyi seviyelerde olan sorumluluk sigortaları olacaktır” diyen Duray sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu branşlara ait yeni ürün ve teminatlar geliştirilecek; pay alma ve pazarı büyütme çabaları bu yönde ilerleyecektir. Kişi başına düşen gelirdeki artışa paralel olarak bireysel sigortalara talep artacaktır. Sigorta şirketleri ve aracılar teknolojiyi daha yoğun kullanacak, kurumsallaşma çok daha iyi seviyelere gelecektir. Sigortacılık hem Türkiye hem dünyada geleceğe yön veren en önemli sektörlerden biri olacaktır. Yabancılara sağlık sigortası zorunluluğu da, bu alanda çalışan şirketler için ciddi bir potansiyel oluşturmaktadır.”
 

Şekerbank’la birlikte iyi işler yapıyoruz

 
Banka sigortacılığı konusunda düşüncelerini paylaşan Recep Duray, söz konusu alanın sektör içerisindeki öneminin her geçen gün arttığını belirterek şunları söyleşi: “Bankasürans üretiminin sektör içindeki payını ve artış oranını koruması ,önemli,kârlı ve gelişime açık bir üretim kaynağı olduğunu göstermektedir. 2015 ilk çeyrek verilerine baktığımız zaman, banka sigortacılığında yapılan üretim sektöre paralel bir tablo çizmiştir ve gerek büyüme oranları açısından gerek karlılık açısından önceki yıllara göre oldukça olumlu bir seyir izlemiştir . SBN Sigorta , olarak Şekerbank’ı tanıyan , bilen , sadece iyi dialog değil ama aynı zamanda iyi hizmet veren bir ekip oluşturduk ve Şekerbank ile banka sigortacılığı konusunda oldukça iyi işler yaptık . Tüm ekibimiz bu alana konsantre oldu ve organizasyon yapısını, iş yapış modellerimize Banka ile uyumlu hale getirdik. Bunun sonucunda, genel olarak üretiminin yüzde 60’ından fazlasını banka kanalı ile yapan konumumuzu koruduk.”
 

Kısa Kısa...

 
• Birçok sektörde önemli bir satış kanalı olan internetin, sigorta satışında da aktif olarak kullanılmasının büyümeye olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum. 
• Rekabeti fiyatla yapmanın sonu gelmeyecek. Rekabetin sadece fiyat değil, içerik ve hizmet üzerine olması gerektiği de zamanla anlaşılacak. 
• Sigorta şirketleri yeterli büyüklüğe ulaşamadı. Zaten yabancı şirketlerin yatırım yapmalarının nedeni de bu. Hâlâ cazip bir pazar konumundayız. 
• Getirdikleri bilgi ve deneyimleri Türk sigorta sektörüne göre şekillendiremeyen şirketlerin pazarı terk etmesi söz konusu olabilecek. 
• Dünyanın 16’ncı büyük ekonomisi olmamıza rağmen prim üretiminde 38’inci sıradayız. Sektörün tüm oyuncuları bu rakamları hızla yukarı taşımak için birlikte çalışmalı. 
• Günümüzün gençleri artık satış kanalı olarak dijital mecraları yoğunlukla kullanmaya başladı.Şirket olarak bizim de bu alanda proje ve yatırımlarımız devam ediyor.