SBN Sigorta, bankasürans alanında başarısına devam ediyor

Bankasürans üretiminin sektör içindeki payının ve artış oranını korunmasının önemli, kârlı ve gelişime açık bir üretim kaynağı olduğunun göstergesi olduğunu belirten SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray; ‘’SBN Sigorta olarak biz de, banka sigortacılığında yapılan üretimimizle sektör üzerinde büyüme göstermekteyiz. Sektörde toplam üretimdeki bankasürans payı olarak ilk 3’teyiz.

Bunu sürdürmek istiyoruz. Bankasürans konusunda diğer şirketlerden ayrıştığımızı düşünüyoruz ve bunu rakamlarla da ortaya koyuyoruz.   İş ortağımızı çok iyi tanımaya çalışan bir iş ortağıyız ve bunu gururla söylüyorum; tüm iş yapış biçimlerimizi ana iş ortağımız olan Şekerbank'la uyumlu hale getirdik.   Satışa aracılık eden Banka personelini çok iyi analiz edip, onların ajandalarına ve ihtiyaçlarına saygı gösteriyoruz.   Karşımızdakinin neye ihtiyacı olduğunu iyi tespit ederek ürünler geliştiriyoruz ve satışına da yardımcı oluyoruz.  Bunları doğru ve istikrarlı bir şekilde uygulayarak son 4 yılda yaklaşık 3 katına çıkan bir bankasürans hacmine ulaşmış durumdayız. Bundan sonraki stratejimiz bu durumun sürdürülebilir olması yönünde.’’ dedi.

Sigorta sektörünün temel aracılarının hepsinin; bankasürans, broker, acente ve  dijital kanallar olarak, gelecek dönemde varlıklarını sürdürmeye devam edeceklerini söyleyen Recep Duray; ‘’ Birinin diğerini ortadan kaldırması gibi bir durum söz konusu olamaz. SBN Sigorta olarak 2012’den bu yana dağıtım kanallarımızda riski ve karlılığı göz önüne alarak çalıştık, maliyetlerimizi daha iyi yöneterek, verimlilik artışı sağladık. Sigorta olarak bizim ana üretim kanalımız bankasürans, 2015 üretimimizin yüzde 60’dan fazlasını bu kanaldan sağlıyoruz.’’ dedi.

 

Yıllık değerlendirmelerden çok, uzun dönemli bantlara baktıklarını söyleyen Duray; ‘’2012-2015 yılları arasında yapısal olarak çok fazla değişiklik gerçekleştirdik. Kendimizi geliştirdik, altyapımızı kurduk. İnsan kaynakları, yazılım, iş akışı konusunda güzel işlere imza attık. Uyguladığımız doğru strateji ve tarife yapısı, sahip olduğumuz doğru ekip ve doğru işbirliğinin başarısı ile 2015 yılını bir önceki yıla göre 3 kat artırarak 15 milyon TL kar ile kapattık, kar/ prim üretiminde hayat dışı şirketler arasında sektörde lideriyiz  ’’ diyerek sözlerini sürdürdü.  Karlılığın kendileri için her zaman prim üretiminden daha öncelikli olduğunu belirten Duray, 2016 ilk 4 aylık kesinleşen sonuçlara göre de kesintisiz kar etmeye devam ettiklerini belirtti.