SBN Sigorta’da parola: Sürdürülebilir ve kârlı büyüme

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, şirket olarak temel felsefelerini  kârlılık üzerine kurduklarını ifade etti. Önemli olanın kârlı ve sürdürülebilir büyüme olduğunu kaydeden Duray, bu doğrultuda kârlı olduğunu düşündükleri işlere ve kanallara yoğunlaştıklarını belirtti.

 

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, şirket olarak en önemsedikleri konunun kârlı ve sürdürülebilir bir büyüme yakalamak olduğunu söyledi. Kârlı olduğunu düşündükleri işlere ve kanallara yoğunlaştıklarını kaydeden Duray, özellikle oto dışında ağırlıklarını koruduklarını dile getirdi. Acentelerle çalışmalarını da bu doğrultuda yürüttüklerini aktaran Recep Duray, Sigortacı Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

 

SBN Sigorta’nın işleri son yıllarda nasıl gidiyor?

İşlerimiz planladığımız gibi, hatta planlarımızın üzerinde iyi gidiyor. İlk geldiğimizde 10 yıllık bir plan yapıp onun üzerinde çalışmıştık. Her yıl onu aşarak yolumuza devam ediyoruz.

 

Nasıl bir plan izliyorsunuz?

Her yıl sektör ortalamasının üzerinde büyüme hedefimiz vardı. Bunu bugüne kadar hep gerçekleştirdik. Özellikle oto dışında ağırlığımızı koruma senaryomuz vardı. Bu seneye kadar hep yüksek oranda oto dışı yazdık, bu sene ise oto dışı ile oto sigortalarında 50/50 gibi geldik. Buradaki trende uygun olarak da payını  yükselttik, fiyat da yüksek olduğu için bunun etkisini yaşadık.Özellikle acentelerle belli  bir plan çerçevesinde çalışıyoruz, oto dışındaki ağırlığı hedefliyoruz.

Bizim için en önemli konu kârlılık. Kârlı olduğunu düşündüğümüz işlere ve kanallara giriyoruz, oralarda yoğunlaşıyoruz.

 

Hangi branşlarda aktifsiniz?

Finansal koruma sigortalarında çok büyük poliçeleri yapabiliyoruz, Türkiye’nin her yerindeki yatırımlarla ilgili olarak karar verebilecek, fiyatlandırma yapabilecek bir ekibimiz var. Yatırım kredilerinde de talepler geliyor, bunlar da bizim uzmanlık alanımız. Teknik ekibimiz son derece iyi, her türlü talebi rahatlıkla karşılayacak bir altyapımız var. SBN Sigorta her alanda, en komplike poliçelerde üstün hizmet ve hızlı cevap verebilen  bir şirket.

 

‘HEDEFİMİZ DENGELİ OLMAK’

Trafik sigortasında primler arttıktan sonra sektörde çok yüksek oranlarda büyüyen şirketler gördük. SBN’nin büyüme oranları neden daha düşük?

Biz aslında büyüdük, adedimizi artırdık. Ama çok  büyümeyi değil, belli bir oranda büyümeyi hedeflemiştik. Buna uygun, mantıklı bir çizgi izledik. Dengeli olmak istiyoruz. Bizim için önemli olan kârlılık içinde büyüme ve bunun sürdürülebilir olması.

                                             

2017 yılında sektörde nasıl bir seyir olur?

2016’da trafik fiyatları hızlı bir şekilde arttığı için özel bir yıl oldu, tekrar böyle bir artış gerçekleşmeyecek. Belki düşüş de mümkün, ancak özellikle maddi hasarlarda kur artışlarının etkisini izlememiz gerekiyor. Değer kayıplarında da araç bedellerinin artması sebebiyle kur etkisi görülebilir. Bunlar bizim hasar yükümüzü artırıyor olacak.

Diğer branşlarda da ekonomiye paralel bir hareket bekliyoruz. 2017’de ekonomi öngörüleri  yüksek bir büyüme şeklinde değil, bu nedenle biraz büyüme açısından 2016’ya göre daha düşük bir performans bekliyor olacağız.

 

 

Sektör 2016 yılını 2015’e kıyasla kârlı kapatacak. 2017’de de bu kâr sürer mi?

Trafik ile diğerlerini ayırmak lazım. Trafik dışı sigortalarda 2016’da yangın bile eksiye düşebilir, büyük ihtimalle bazı şirketlerde ekside olacak. Bunun sebebi de terör olayları ve bunların etkisi sebebiyle ciddi bir muallak ayrılması oldu. Gerçek ve belirlenemeyen hasarlar var. Şirketlerin bununla ilgili yükümlülüklerini yazdıklarını biliyorum.

Trafikte de,bu yıl yazılan yüksek primlerin etkisi bilançolarımızda kâr oldu, ama alınan bu primlere karşılık gelen hasarları ilerleyen yıllarda fiilen ödüyor olacağız. Karşılıklarda eğer yanlış bir varsayım olursa, bir sonraki yılla birleştiği için 2017’de biraz daha fazla hasar baskısı olacak.

 

‘2017’DE TRAFİKTEKİ ZARAR ARTAR’

Eğer karşılıklarımız yeterli değilse veya yanlış hesaplanmışsa buralardaki farklılıklar sigorta şirketlerinin kârlılıklarını doğal olarak etkileyecek.

Burada şirketlerin büyüme politikaları çok önemli olacak. Ama toplamda eğer fiyatların seviyesi artmazsa, hasarların miktarı artacağı için 2017’de trafiğin biraz daha kötü sonuçlar üreteceğini söyleyebiliriz .Bu tamamen primlerin seviyesine bağlı.

 

2017 için SBN Sigorta olarak acentelerle ilgili projeksiyonlarınız nasıl?

700 civarında acentemiz var. Her sene belli oranda yetkisiz acenteden yetkili acenteye geçme planımız var. Şu sıralar daha çok sayıda acente talebi alıyoruz. Bizim belli sayıda ve belli bölgelerde bir acente hedefimiz var. Özellikle olmadığımız bölgelerde acente kanalımızı tamamlıyoruz. Bunun dışında, yeterince verim almadığımızı düşündüğümüz bölgelerdeki acentelere giderek acenteliğimizi yapmalarını istiyoruz. Biz seçici oluyoruz.

Dört yıllık süre içerisinde burada bir dönüşüm gerçekleştirdik. Son çalışmaya başladığımız acentelerden de son derece memnunuz.

 

 

‘ULAŞILABİLİR BİR ŞİRKETİZ’

Acentelerin bizi ulaşılabilir bir şirket olarak görmesini istiyoruz. Onun için buradaki genel müdürlük ekibinin sayısını ve kalifikasyonunu çok önemsiyoruz. Bizimle çalışan büyük acentelerin çoğu en iyi hizmeti aldıkları birkaç şirketten biri olduğumuzu söylüyorlar. Çünkü özellikle oto dışı işlerde acenteyi de, müşteriyi de, pazarı da çok iyi anlamak ve hızlı cevap vermek gerekiyor. Biz bunların hepsini yaptığımızı düşünüyoruz. Bunu rakamlarımıza da yansıttık. Acente tarafında da ciddi bir büyümemiz var.

 

Birlikte çalışacağınız acenteleri neye göre seçiyorsunuz?

Oto/oto dışı dengesi iyi olan acentelerle özel çalışıyoruz. Henüz küçük  ve butik bir şirketiz. Bu sebeple herkesle çalışmayı değil, belli kişilerle çok iyi çalışmayı istiyoruz. Büyük projelerde acentede sigorta şirketiyle muhatap olmak istiyor ve acentede sigorta şirketini seçiyor Biz açık ve şeffafız.

 

‘SEKTÖR DİJİTALDE ENTEGRE OLACAK’

Günümüzde dijitalleşme giderek hızlanıyor. Acentenin buradaki durumu ne olacak?

Acenteler de dijitalleşecek, bunun başka bir yolu yok. Bu büyük bir dalga. Bu dalganın önünde durmanız ne mümkün ne akıllıca. Biz şimdi bugünün sigorta piyasasını düşündüğümüzde, sigortalanabilir değeri olanlar doğal olarak belli bir yaş grubunda, belli bir satın alma alışkanlığına sahip insanlar. Ancak 10 yıl sonra, yaşamının çoğu dijitalde geçen bir neslin de sigortalanabilir bir değeri olduğunda, bu neslin satın alma alışkanlıkları da dijitale yatkın olacak ve sigortayı da buradan almayı tercih edecekler. Bu birden çok kanaldan yönetmeniz gereken bir şey, sadece internetten yaptığınız zaman bunlar yeterli olmayabilir. Sigorta şirketleri kadar acenteler, brokerler ve çağrı merkezleri de dijital platformlarda olacak. Bunların hepsi birbirine entegre olacak. Müşteri istediğinden istediği zaman satın almayı gerçekleştirecek. Bazen komplike bir sorun olduğunda acenteyle konuşmanız gerekebilir, bazen de çok basit bir işlemdir ve evinizden yapmak istersiniz. Bunlar birbirinin rakibi değil, tamamlayıcısı. Bundan kaçış yok, hepsini entegre edeceğiz.